22 juli 2005

20 en 21 juli de reis en eerste dag in Amerika

21 juli Camper halen

Vanmorgen opgehaald door Cruise America. Na het zien van een video over de werking van de camper en een kleine wegwijzing gingen we op pad. Peter heeft een navigatiesysteem geregeld wat erg handig is! Eerst zijn we flink boodschappen in gaan slaan en daarna op weg naar de eerste camping. Camping Malibu werd getipt door iemand van het Amerika forum. Zou een geweldige camping aan zee zijn. En met een beetje geluk kun je ’s avonds de dolfijnen uit de zee zien springen. Het is inderdaad een mooie camping met uitzicht op de zee. Helaas de dolfijnen nog niet gezien, maar morgen zitten we hier ook nog dus nieuwe kansen! De prijs per nacht is wel een grappige bijkomstigheid. We betalen voor oceanview 82 dollar per nacht. Het Hilton hotel was 65 dollar per nacht.

De reis

20 juli Amsterdam – Los Angeles
Om 6 uur in de ochtend ging de wekker, eindelijk het was zover…..We vliegen om half twaalf en dat betekent om half negen op schiphol zijn. Leek overdreven, maar de tijd hadden we toch nodig. Rond half elf waren we rond met het inchecken.

De vliegreis viel niet tegen. 11 uur vliegen was zo voor bij. Na de douanecontrole in Amerika op naar het hotel. Het Hilton airport hotel. Moe aangekomen duiken de kinderen direct het zwembad in. Het is hier half vier in de middag, maar voor ons eigenlijk half een in de nacht. Een raar gevoel,eigenlijk wil iedereen naar bed. Maar we moeten natuurlijk in het ritme komen en proberen het tot ieder geval een uur of acht vol te houden. Maar of dat lukt……Nee dus, om half zeven ging voor iedereen echt het licht uit. En het gevolg, om 3 uur ’s nachts allen klaar wakker. De kinderen zijn gaan msn-en met Nederland (wel apart midden in de nacht) Peter is naar Nederland gaan bellen dat alles goed is. Na een uur toch maar weer proberen te gaan slapen en met succes.