01 augustus 2005

1 augustus Grand Canyon




Vandaag naar de Grand Canyon geweest. Mensen hadden ons gewaarschuwd. Als je eerst naar de Bryce Canyon gaat en daarna naar de Grand Canyon, valt deze een beetje tegen. Nou dat vonden wij van niet! Wat is dit mooi en intens groot. We zijn naar de zuidkant gegaan van de Canyon. Dit is ook het drukst bezochte gedeelte. Op sommige plaatsen is de Canyon 1829 meter diep. In de folder stond verder dat je geen regenjassen moet vergeten (die we niet hebben), hier kom ik later op terug. We hebben de camper aan het begin van het park neer gezet en hebben daarna gebruik gemaakt van de shuttlebus. Wel zo relaxed en makkelijk. We hebben een trail (Hermits trail) langs de rand van de Canyon gelopen van zo’n 2 ½ uur. En nu komt het….. Ik kon er geen genoeg van krijgen en wilde nog verder lopen. Man en kinderen wilden eigenlijk terug met de shuttlebus. Uiteindelijk heb ik ze over kunnen halen. En ja hoor zoals in de folder stond, hebben we een enorme regen- en onweersbui op ons hoofd gekregen (en geen regenjassen bij ons!). Ik heb dus het een en ander aan verwijten naar mijn hoofd gekregen. Maar, dat heb ik weer goed gemaakt door ’s avonds op de camping met ze uit eten te gaan. Het was de fameuze cowboy BBQ in een boerenschuur, compleet met live country en western duo (staan gratis te spelen, tip welcome!). Dit was echt heel leuk. Er stond een vrouw, (de kok) met een grote schort om, bij de barbecue. Daar moest je de bestelling aan doorgeven. Ik heb een T-bone steak genomen, Peter een Ribeye en de kinderen een hamburger met chips. Ze dachten dat ze patat met een hamburger zouden krijgen, maar ze kregen een hamburger met een zakje chips. Dat was wel even lachen. Na afloop moest je de vaat in een bak doen en klaar is Kees. Wijn kon je er niet bestellen, maar mocht uit de camper worden gehaald. Alles had tijdens dit eten een gemoedelijke sfeer en heeft totaal maar 50 dollar gekost! Dit inclusief drinken voor de kids.

Geen opmerkingen: