02 augustus 2005

2 augustus Reizen naar Joshua Tree

<



Vandaag een lange dag achter de rug. We hebben 560 kilometers gereden en er een tank benzine door gejaagd. Hij lust een aardige slok, die camper van ons. Ongeveer 1 gallon op 10 miles (ruwweg 1 liter op 2,5 kilometer). Om even een indruk te geven; we zijn vanmorgen om 9 uur vertrokken en waren om half zes ’s avonds op de camping in Desert Hot Spring. Dit is een plaats nabij Joshua Tree. Tussendoor natuurlijk wel even gestopt en tevens boodschappen gedaan. Tijdens de lange rit hebben de kinderen zich trouwens prima vermaakt door een film op de laptop te kijken.
Joshua Tree is een woestijn met grote cactussen en wilde beesten. Ik hoop hier morgen meer over te vertellen. Mijn verwachtingen zijn groot! Dit uitstapje stond namelijk op mijn wensenlijstje. Omdat het zo´n lange rit was heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ook een stuk in de camper gereden. Voor het eerst deze vakantie, want ik vind het maar een groot ding om in te rijden. Maar ik moet zeggen, het viel mee! Tijdens onze rondreis hebben we gisteren op de camping mensen ontmoet die ook 3 kinderen hebben in de leeftijd van 11, 14 en 18 jaar. Die zijn ook deze kant op gereden en kwamen we weer tegen op deze camping. Niet helemaal toevallig want ze hebben gistereren aan ons gevraagd of wij een RV camping met full hook up wisten in Joshua Tree. Onze kinderen waren wel blij. Eindelijk wat langer contact met andere kinderen. Het is hier overigens wel warm. Ik denk dat het vandaag zo´n graadje of 45 is. Leve de airco! De camping is vrijwel leeg. Toen we vroegen waarom het zo leeg was zei de beheerder dat het nu veel te warm is en dat het seizoen pas in oktober begint. In de winter is het zo'n 25 graden en dan zijn er veel gasten, voornamelijk overwinterende pensionado's.

Geen opmerkingen: